A költözködés mindig nagy horderejű tevékenység, ami érinthet egy otthont, de egy irodát is. A költözés jellegétől függetlenül, mindig fel kell készülni a feladatra, amennyire csak mód van rá. Az alapos felkészülés a feltétele annak, hogy a projekt ne akadjon el, ne nyúljon a kelleténél hosszabbra vagy ne fulladjon káoszba.
A rutinos költözködők már tudják, hogy milyen lépéseken kell végigmenniük ahhoz, hogy sikerként legyen lehetőségük elkönyvelni a költözést. Nagyon is sok múlik azon, hogy milyen a tervezés, az előkészületek és milyen a lebonyolítás.
Az iroda költözik, kezdje meg a tervezést!
Az iroda költözik, nem tudja, hogyan kezdjen hozzá a szervezéshez? Mi adunk néhány tippet és pár lényegre törő tanácsot annak érdekében, hogy ne érezze magát teljesen amatőrnek. Először is tisztázzuk, hogy a lakás és az iroda költöztetése között nincsenek alapvető különbségek. A cél a hatékonyság, a felesleges károk elkerülése és a költségek minimalizálása.
Itt megéri szőrszálhasogatóan precíznek lenni, mert össze kell hangolni az iroda életét és a kollégák munkáját is a költözéssel.
A tervezés fázisa
- A költözés időpontját ki kell tűzni és ehhez mérten már hetekkel korábban felvenni a kapcsolatot több költöztető céggel is. Érdemes többféle ajánlatot is bekérni több helyről, hogy megtalálja a cég költségvetéséhez és igényeihez leginkább megfelelő árajánlatot.
- Jegyezze fel a határidőket, ossza ki a feladatokat, egyeztessen a kulcsemberekkel és fixálja le az időpontokat a költözéshez kapcsolódóan! Jól jöhet egy online táblázat, illetve online emlékeztető is, hogy ne felejtsen el semmit sem.
- Jó ötlet részletes feladatlistát összeállítani, ami tartalmaz minden egyes lépést egészen a költözés időpontjától az új iroda berendezésének befejezéséig.
Az előkészületek ideje
- Mielőtt megérkeznek az irodaköltöztetők, még vár néhány feladat a kollégákra. Tanácsos egy közösen kivitelezett selejtezést beiktatni. A felesleges holmikat el lehet pakolni egy bérelt raktárba vagy egyszerűen csak túladni rajtuk.
- Az irodaköltöztetés időpontjának a közeledtével el kell kezdeni a csomagolást. A fontosabb, még használatban lévő holmikat utoljára lehet hagyni. A többi holmit vagy közösen szerelik szét és csomagolják be a kollégák vagy az egészet a költöztetőkre bízzák rá.
A matricázás, feliratozás és a listázás alapvető feladatai a csomagolásnak, amivel meg lehet őrizni a rendszerezettséget. A csomagolóanyagokat is össze kell válogatni és beszerezni időben, ha minden holmit biztonságba szeretne tudni.
3. Az új iroda méreteihez, elrendezéséhez és funkcióihoz mérten ajánlott a meglévő holmikat is selejtezni, csomagolni és csoportosítani.
A megvalósítás menete
- Az irodaköltöztetés feladata alapvetően a megbízott költöztető cégre hárul, ezért biztosítson nekik mozgásteret. A költözés napját érdemes elkülöníteni a megszokott munkanapoktól.
- Az új iroda kitakarításáról és előkészítéséről a bepakolás napjáig gondoskodni kell, hogy ne akadályozza a berendezkedést. Ne veszítsen értékes időt azzal, hogy valamit elfelejt a teendők listájáról!
- A bútorok és elektronikus eszközök elhelyezése még nem minden, az informatikai, kommunikációs rendszerek felállítása, telepítése is a feladatok közé tartozik.
- Végül ne felejtsen el tájékoztatni minden egyes érintettet arról, hogy az iroda új helyszínen rendezkedett be, amivel új cím is jár!
Lépjen kapcsolatba a mi költöztető csapatunkkal, rendelje meg a szolgáltatásunkat és bonyolítsa le az iroda költözését zökkenőmentesen! Kérjen tőlünk személyre szabott árajánlatot költöztetésre!